Вітаю Вас ГостьПонеділок, 12.11.2018, 22:46

Кабінет інформатики Комсомольської ЗОШ


Каталог файлов


Дидактичні вимоги до сучасного уроку:
07.12.2013, 01:07

Чітке формування навчальних задач в цілому і їх складових елементів, їх зв’язок з розвиваючими та виховними задачами. Визначення місця в загальній системі уроків;

Визначення оптимального змісту уроку в відповідності з вимогами навчальної програми і метою уроку, розрахунком рівня підготовки і підготовленості учнів;

Прогнозування рівня засвоєння учнями научених знань, сформованості навичок та умінь як на уроці взагалі, так і на окремих етапах уроку;

Вибір найбільш раціональних методів, прийомів та методів навчання, стимулювання і контролю, їх оптимальної взаємодії на кожному етапі уроку, вибір, що забезпечує пізнавальну активність, відповідність різних форм колективної та індивідуальної роботи на уроці і максимальної самостійності в навчанні учнів;

Реалізація на уроці всіх дидактичних принципів;

Створення умов успішного навчання учня.

Психологічні вимоги до уроку:

Психологічна мета уроку:

  1. Проектування розвитку учня в проміжку вивчення конкретного учбового предмета і конкретного уроку;
  2. Врахування цільової направленості уроку психологічної задачі вивчення теми і результатів, що були досягненні в попередній роботі;
  3. Необхідність підготовки окремих засобів психолого-педагогічних методичних прийомів, що забезпечують розвиток учнів.

Стиль уроку:

1. Визначення змісту і структури уроку в відповідності з принципами розвитку навчання:

Відповідність навантаження на пам’ять учнів та їх мислення;

Визначення об’єму, що відтворює творчу діяльність учнів;

Планування засвоєння знань в готовому вигляді (з слів вчителя, з підручника, книжки …) і в процесі самостійного пошуку; виконання вчителем і учнями проблемо – евристичного навчання (хто ставить проблему, формулює її , хто вирішує);

Врахування контролю, аналізу і оцінки діяльності школярів, створюваних вчителем, та взаємної критичної оцінки, самоконтролю та самоаналізу учнів;

Відповідність підштовхування учнів до діяльності(коментарії, що визивають піднесення настрою у зв’язку з виконанням роботи; установки, що стимулюють процес; зусилля до переборення перешкод та таке інше) та нагадування( нагадування про оцінку, різке приміщання, нотації та таке інше).

2. Особливості самоорганізації вчителя:

Підготовленість до уроку і головне – осмислення психологічної мети, внутрішня підготовленість до її здійснення;

Робоче самопочуття на початку уроку і під час його проведення ( зібраність, настрій на тему і психологічну мету уроку, енергійність, цілеспрямованість в досягненні поставленої задачі, оптимістичний підхід до настрою, що панує на уроці, педагогічна винахідливість та таке інше);

Педагогічний такт ( випадки проявлення: знати коли необхідно підштовхнути учня до розв’язку задачі а коли виступити ведучим спеціалістом, коли промовчати і зробити вигляд, що не помітили невеличкого прорахунку учня дати йому самому знайти помилку…);

Психологічний клімат на уроці (підтримка атмосфери радісного, щирого спілкування, ділового контакту та інше).

Організація пізнавальної діяльності учня:

1. Визначення засобів для забезпечення умов продуктивної праці мислення і уяви учнів:

Планування шляхів сприйняття учнями об’єктів і явищ, їх осмислення;

Використання установок у формі переконання, впливу;

Планування умов стійкої уваги й зосередженості учнів;

використання різноманітних форм роботи для актуалізації в пам’яті учнів раніше засвоєних знань та навичок, необхідних для сприйняття нових (бесіда, індивідуальне опитування, вправи на повторення);

2. Організація діяльності мислення і уявлення учнями в процесі формування нових знань та навичок:

Визначення рівня сформованості знань та навичок учнів (на рівні конкретно-почуттєвих представлень, понять, узагальнюючих образів, відкриттів, формулювання висновків);

використання психологічних закономірностей в формуванні представлень, понять, рівнів розуміння, створення нових образів в організації розумової діяльності та уяви учнів;

планування прийомів та форм роботи, що забезпечують активність і самостійність мислення учнів(система питань, створення проблемних ситуацій, різні рівні проблемно-евристичного рішення задач, використання задач з недостатніми або зайвими даними, організація пошукової та дослідницької роботи учнів на уроці, створення інтелектуальних перешкод в ході самостійної роботи, ускладнення завдань з метою розвитку пізнавальної самостійності учнів);

керівництво підвищенням рівня розуміння( від описаного, порівняльного, поясненого до узагальнюючого , оцінюючого, проблемного) та формування вміння розмірковувати та робити висновки;

використання різноманітних видів творчих робіт учнями (пояснення мети роботи, умов її виконання, навчання відбору та систематизації матеріалу, а також опрацюванню результатів та оформленню робіт);

3. Закріплення результатів роботи:

Формування навичок шляхом виконання вправ;

Навчання переносу раніше засвоєних умінь та навичок на нові умови роботи, попередження механічного переносу.

Організованість учнів:

  1. Відношення учнів до навчання, їх самоорганізації та рівень розумового розвитку;
  2. Можливі групи учнів по рівню навченості, врахування цих обставин при визначені комбінації індивідуальної, групової і фронтальної форм роботи учнів на уроці.

Врахування вікових особливостей:

  1. Планування уроку у відповідності з індивідуальними і віковими характеристиками учнів;
  2. Проведення уроку з врахуванням більш сильніших та слабших учнів;
  3. Диференційований підхід до більш сильних і слабших учнів.

Гігієнічні вимоги до уроку:

  1. Температурний режим;
  2. Фізико-хімічні властивості повітря (необхідність провітрювання);
  3. Освітлення;
  4. Попередження втоми та перевтомлення;
  5. Змінні види діяльності (зміна лекції виконанням графічних і практичних робіт);
  6. Своєчасне і якісне проведення фізкультхвилинок;
  7. Дотримання правильної робочої пози учнів;
  8. Дотримання класних меблів до росту учня.

Вимоги до техніки проведення уроку:

  1. Урок повинен бути емоціональним, визивати інтерес до вивчення та виховувати потрібність у знаннях;
  2. Темп і ритм уроку повинні бути оптимальними, дії вчителя та учнів завершеними;
  3. Необхідний повний контакт, взаємодія між вчителем та учнями, на уроці повинен витримуватися педагогічний такт та оптимізм;
  4. Домінувати повинна атмосфера доброзичливості й активної творчої праці;
  5. По можливості слід змінювати види діяльності учнів, оптимально поєднувати різні методи й прийоми навчання;
  6. Забезпечити дотримання єдиного орфографічного режиму школи.
Категорія: Методичні рекомендації | Додав: infokom
Переглядів: 928 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
ГОЛОВНЕ МЕНЮ
ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
Категорії розділу
"Вчитель року -2009" [4]
Планування уроків [11]
Практичні роботи [4]
Державна атестація [6]
Критерії оцінювання [1]
Документація по Alt Linux [8]
Все що потрібно для роботи з ОС Alt Linux
Методичні рекомендації [8]
Наше опитування
Звідки ви дізналися про сайт?
Всього відповідей: 55
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ДЛЯ УЧНІВ
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Пошук
Друзі сайту